14 mars 2012

Vad Är Andlighet

Vad är andlighet, en fråga som många ställer sig på samma sätt som jag själv gjorde en gång.
För mig blev detta svar mycket tydligt när jag förstod att det handlade om mitt eget liv, mitt sätt att vara.
Det var när jag förstod att det inte handlade om religion som jag upplevt det tidigare, det är mitt liv.

Vi bär med oss en kunskap och visdom i vårt inre det är vår egen andlighet, vår egen själ.
Ibland får vi möjlighet att lyssna till vår inre röst, vårt högre jag, det är här vi får vår egen vägledning.
Genom meditation och djupandning, får vi bättre kontakt med vårt eget inre, vi får frid i kropp och själ.

Det är enkelt att lyssna till sin inre röst, ta vara på de tillfällen som är aktuellt för den egna vägledningen.
Vi behöver inte alltid söka allt utanför oss själva, vårt eget liv finns i vårt inre, vår egen lycka.
När vi finner vår egen andlighet, öppnar sig nya portar till ett rikare liv, vi blir lyckligare.

2 kommentarer:

  1. Så sant så :)

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar M!
    Det blir fler och fler som börjar uppleva sin egen andlighet, detta kan hjälpa många som söker svar på många av sina egna frågor.
    Med Vänlig Hälsning Gunilla

    SvaraRadera